We houden allemaal wel van dat ene drankje. Dat drankje dat ons de gehele dag op de been houdt, en ervoor zorgt dat we aan energie geen gebrek hebben. Sommige houden het bij één, de ander is wat meer verslavingsgevoelig. Het belangrijkste is echter dat we er ook erg van kunnen genieten. Het weerspiegelt een echte break, waarin je even tot rust kunt komen, en bij kunt komen van een productieve ochtend, middag of avond. Nu we er dus achter zijn dat dit drankje ons samenbrengt, is het als bedrijf de kunst om dit in te zetten. Een voorbeeld is wanneer je een evenement organiseert. Je zou een koffiebar kunnen huren om iedereen tevreden te stellen. Je maakt hiermee een breed publiek blij, en dit is precies de tactiek die je wilt hanteren. In dit artikel lees je waarom juist die tactiek zo slim is om in te zetten.
De customer journey
Het is dus verstandig om iets in te zetten wat iedereen leuk vindt. Het huren van een koffiebar kan dan een erg slimme zet zijn om een breed publiek te raken. Dit valt uit te leggen aan de hand van de customer journey. De eerste fase is de behoefteverkenning, dit is dan ook precies de fase waar mensen zich op dat moment in bevinden. Het zijn nog potentiele klanten, die af kunnen haken wanneer het hen niet interesseert. Wanneer je dus aan komt zetten met allerlei dingen die veel mensen interesseren, is de kans groter dat zij tevreden zijn met de moeite, en misschien verder kijken naar jouw merk of product. De fases die hierna komen zijn: de overweging, de evaluatie, de aankoop en na de aankoop. Dit zijn dus fases waarin je al genoeg interesse hebt gewekt om de potentiele klant te veranderen in een daadwerkelijke klant.
Koffiebar huren – groot voordeel
Het is dus duidelijk dat, zeker in de eerste fase, de huur van een soortgelijk iets verstandig kan zijn om jouw klanten tevreden te stellen.